Wednesday, December 28, 2011

50th YEAR REUNION

First, an email forwarded by Som:

Assalamualaikum Tn Hj Mohd Som.
Semasa ide cetusan Tengku Ali utk mengadakan Jubili Emas Pelajar Kelas 61SSSS saya adalah salah orang pertama memberi response dan memberi ucapan Tahniah diatas usaha murni ini. Malangnya saya rasa amat sedih kerana atas sebab yang tak dapat dielakkan saya tak dapat bersama dgn rakan seperjuangan era 50an dan 60an pada hari ini. Sambutan ke 100 tahun amat jauh ke depan dan bagi saya adalah penungguan selama 30 tahun lagi. Atas kesedaran dan keinsafan ini
maka saya ingin mengambil kesempatan ini utk memohon pertolongan dari tuan. Permintaan saya adalah utk tuan menyampaikan kepada semua yang hadir Salam Mesra dan kedua memohon ampun dan maaf pertama kerana tidak dapat bersama pada hari ini dan kedua diatas segala kesalahan semasa pergaulan saya dgn tuan-tuan dan puan-puan sekelian dan juga pada satu ketika dulu saya pernah diberi tanggungjawab sebagai " Class Monitor " mungkin saya terkasar tutur kata atau perbuatan. Sekali lagi saya mengangkat sepuluh jari mohon ampun dan maaf. Kepada Jawatankuasa Pengelola setinggi -tinggi Tahniah diatas kejayaan mengadakan perjumpaan ini. Allah swt sahaja dapat membalasnya.
Sekali lagi saya berdoa semoga semua berada didalam sihat walafiat dan dipanjangkan usia oleh Allah swt.
Sekian Wabillahitaufik walhidayah Wassalamualaikum Warahmatullahiwabarkatu.

Dato' Ir Abdul Aziz bin Abdullah
Sent from my iPod
For the record, the Reunion this time was'nt entirely Tengku Ali's idea/ As explained in our newsletter, it came about during a lunch given by Col. Shafique at the Selangor Club attended bt Shamsuddin Jaafar, Naguib, Som, Hassan Hussin and Tengku Mohd Ali. Tengku Ali took up from there with the newsletter and roping in Hajjah Wan Sapinah to organise things.
The Reunion went well. Classmates began arriving as early as Friday 23rd Dec. By Saturday 24th, there were enough classmates to form a party visiting our old school:

Later that evening we had our dinner at Puncak Gamelan ) formerly Top of The World) on the 12th Floor of Primula Beach Hotel.

Our Guests of Honour were Mr. Razally Mutalib and Ustaz Hj. Manan. We thank them all for gracing the occasion. Thanks to all classmates who made an effort to come. Congratulations to Dato' Senara Muda who was elected our new President with Hajjah Wan Sapinah as the Secretary.
The next day classmates continued their reminiscing over breakfast before going off on a tour of Taman Tamadun Islam and Muzium Negeri (or in some cases, shopping).
There is a the slideshow that you might want to have a look at:
http://www.slideroll.com/slideshows/members/kustamang/
More pictures to follow.

blog comments powered by Disqus